Tato komplexní publikace je průvodcem světem pedagogického plánování v mateřských školách – od základních principů kurikula až po detailní denní přípravu učitele. Propojuje teorii s praxí a nabízí jasný, strukturovaný a inspirativní návod, jak tvořit vzdělávací programy, které rozvíjejí děti v souladu s jejich individuálními potřebami a tempem učení. Zvláštní pozornost je věnována požadavkům nového RVP PV 2025, takže kniha pomůže pedagogům s jistotou reagovat na aktuální změny v předškolním vzdělávání.Co v publikaci najdete?
Srozumitelný úvod do teorie a modelů kurikula.
Přehled vývoje plánování v MŠ v ČR a klíčových změn po roce 1989.
Konkrétní postupy pro tvorbu školních vzdělávacích programů a integrovaných bloků.
Inspirativní příběhy z praxe a příklady inovativních forem plánování.
Detailní návody pro plánování na úrovni třídy – od tématu, cíle, příběhu či situace až po projekty.
Kapitolu věnovanou denní přípravě včetně organizace a obsahu dne.
Přehled metod a nástrojů pro evaluaci a zlepšování vzdělávací práce.
Praktické přílohy – evaluační archy, nástroje pro sledování kompetencí, ukázky hodnocení integrovaných bloků.
Publikace je určena především pedagogům mateřských škol, ale inspiraci v ní naleznou i asistenti pedagoga, ředitelé, studenti pedagogických oborů a další odborníci v předškolním vzdělávání. Díky důrazu na nový RVP PV 2025 se stává nepostradatelným pomocníkem pro každého, kdo chce tvořit smysluplné, flexibilní a dětem blízké vzdělávací prostředí, které podporuje radost z objevování a respektuje jedinečnost každého dítěte.