Publikace reaguje na vzrůstající počet dětí s projevy panovačnosti a popisuje základní charakteristiky panovačných dětí i faktory, které se na vzniku této vlastnosti podílejí.
Kromě popisu charakteristických projevů a příčin vzniku panovačnosti se kniha věnuje také významu komunikačních strategií v rodině i ve škole a nabízí techniky zaměřené na redukci panovačných projevů v rámci zdravého osobnostního rozvoje – např. techniky podporující rozvoj zdravé reflexe, porozumění emocím a získání konkrétních emočních prožitků. Autoři věnují pozornost i situacím, kdy jsou projevy panovačnosti součástí určité diagnózy dítěte, která jej ovlivňuje primárně.
Porozumění příčinám vzniku panovačnosti u konkrétního dítěte pomůže čtenářům cíleně nasměrovat podporu z pozice rodičů, prarodičů, učitelů či dalších dospělých, s nimiž dítě přichází do kontaktu. Kniha vybízí k hledání možností, jak dětem pomoci se zdravě prosadit, uplatnit jejich schopnosti, nadání a talent při respektování důležitých pravidel společného soužití. (anotace z knizniklub.cz)